31 Temmuz 2012 Salı

ARAF




Çocukluğumdan beri oturduğum banklara oturdum yıllar sonra yeniden 
Gerçi arada sırada gidip oturuyordum kafamı dinlemek için
Ama unuttuğum birşey vardı 
Aylar önce o banka tekrar oturmuştum 
Bu sefer oturduğumda ilk defa oturuyormuş gibi hissetmeyi diledim 
Etrafımı yavaş ve dikkatlice süzmeye başladım 
Gökyüzüne kafamı kaldırıp , yıldızları seyretmeye başladım
Sanki bir işaretmış gibi birdenbire yıldız kaydı
Sonrasında yıldızlar iyice gözümde parlamaya başladı 
Sanki bana birşeyler anlatmaya çalışıyorlardı 
Bir süre sonra susarak konuşmaya başladığımızı farkettim 
Anlattılar , anlattılar , anlattılar .........
Anlattıkça unuttuğum anıları hatırlatmaya başladılar
Hayatım boyunca hatırlamak dahi bile istemediğim insanlardan bahsetmeye başladılar
Beni dinlemiyorlardı 
Konuşmama fırsat bile vermiyorlardı
Beynime hükmetmişlerdi
Duyduğum şeyleri kaldıramıyordum
Halbuki duyduğum şeyler tanıdıktı ve daha önce çoktan kabullendiklerimdi
Canım yanmaya başlamıştı
Artık susmalarını söyledim 
Ama onlar susmuyorlardı
Bana hala birşeyler anlatmaya çalışıyorlardı 
Olduğum yerden gitmek istiyordum
İzin vermiyorlardı
Sanki oturduğum yere çakılıp kalmıştım
Beni bağlamışlardı
Sesimi çıkaramıyordum 
Kalkmama izin yoktu
Kulaklarımı bile tıkayamıyordum
Gitgide daha da çok anlatmaya başlamışlardı 
Artık dinlemekten başka çarem yoktu
Niyetleri anıları canlandırmak değildi
Canımın hala yanıp yanmadığını kontrol etmekti
Evet canım yanmıştı , hemde çok
Canımı yakmayı bir cümleyle başarmışlardı aslında
"İçindeki Öldü"
O ince çizgi arasında gidip geliyormuşum hala 
Kendimden korkmaya başlamıştım
Gözümde hiçbir şeyin canlanmasını istemiyordum
Cennetle cehennemin arasında kaldığım günleri hatırlamayı bırak , duymak bile istemiyordum
O yüzden herşeyi o gün konuşmamız bitince , daha önce nasıl yok etmeyi başardıysam yine başardım 
Tekrardan yaktım
Yıktım
Yok ettim
Ama kendimi yok etmeye çalışmaktan vazgeçtim
Vazgeçmiştim zaten
Herşeyi de olduğu gibi kabullenebiliyordum
Ölen öldü 
Giden gitti
En önemlisi vicdanım rahat , günahlarımdan arındım ..

Geçmişi farkında olarak yaşamak ayrı bir olgunluktur, geçmişe takılıp kalmaksa farklı sorunlar doğurur. İkisini ayırdığım zaman mutlu olmayı başardım...
Artık MUT-LU-YUM ...


aslgny / 28.07.2012 /

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder